"Gezelschaps - Bak " ???

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Gebruikersavatar
Ratlook
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 22:24

"Gezelschaps - Bak " ???

Bericht door Ratlook »

---
Ik ben echt een totale beginner in het houden van kevers etc.
Als het goed is krijg ik maandag mijn aquariumbakje binnen waar ik mee wil gaan experimenteren.
Nu kennen we bij aquariums het begrip "gezelschapsbak" waarbij het uiterlijk en aanzien net zo belangrijk is [ misschien zelfs belangrijker ] dan het volop kweken met dieren. Nu zat ik eens te overdenken dat ik eigenlijk een bakje wil inrichten waarin ook planten en mossen zitten en daarbij bijvoorbeeld enkele kevers - springstaartjes wormpjes etc etc. Het zou er dan niet om gaan om vele honderden kevers te kweken, maar om in eerste instantie de populatie een beetje in evenwicht te krijgen. Dus steeds maar enkele eitjes en larven die het overleven in de bak zelf en zo het soort laat voortbestaan. Dus geen eitjes en larven er uit halen en in kweekbakjes doen, maar gewoon de boel de boel laten en kijken wat er van komt.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel te zeggen of spreek ik wartaal :?
Alvast bedankt voor het "meedenken" in het maken van plannen voor mijn inrichting en de eventueel te houden dieren, waarbij het er beslist niet veel hoeven te zijn, maar een gezellig totaal-plaatje om te verzorgen en naar te kijken.

---
IMPERFECTION IS BEAUTY , MADNESS IS GENIUS,
AND IT'S BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ABSOLUTELY BORING..
---
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Verschillende soorten kevers bij elkaar is altijd een mooi gezicht.

Zou dan wel voor 2 verschillende families gaan, het liefst met een korte cyclus.

Wat wormen betreft daar zou ik niet aan beginnen.
Deze zijn schadelijk voor de larve en hun cocon.
Springstaartjes zou geen probleem moeten zijn als ik het goed heb begrepen.