Hela hola allemaal

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
jasper
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 sep 2011, 15:22

Hela hola allemaal

Bericht door jasper »

Ik ben Jasper, 25 jaar en mijn hele leven al geinteresseerd in eigenlijk alles dat kruipt en krioelt.
Op dit moment heb ik thuis een schoonheid van een spin zitten (Brachypelma smithi) die ik vanaf een sling heb zien uitgroeien tot een mooi volwassen exemplaar en nu al bijna 5 jaar vrolijk rondstampt.

Nu kwam ik laatst wat mooie kevers tegen, en heb nog wat oude bakken staan, en het leek me leuk om eens te kijken wat voor soorten mijn collectie kunnen gaan uitbreiden. Zodoende heb ik me hier aangemeld om me in te lezen en kennis te maken met alle andere insectengekkies van nl ;)

De enige verdere ervaring die ik heb met kevers is mijn eerste liefde Beatles (vw 1303) die waarschijnlijk meer onderhoud vraagt dan de kevers die men hier op het forum tegenkomt.

Groeten vanuit Arnhem!
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hoi Jasper, welkom ik heb je toegang gegeven tot de rest het forum. Studeer je ook in de omgeving van Arnhem? Er zijn hier redelijk wat studenten uit die regio lid.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Jasper
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

welkom :P
Geduld hebben is een schone zaak.
jasper
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 sep 2011, 15:22

Bericht door jasper »

Ik heb gestudeerd op Larenstein en ben zodoende landschapsontwerper, helaas is daar op dit moment practisch geen werk in te vinden. Dus na drie jaar werken voor een bureau in den bosch ben ik nu weer barman in arnhem, als er mensen uit de buurt zijn die een keertje willen babbelen of een drankje willen doen nodig ik ze uit voor een bezoekje naar het oranje koffiehuis! Ben daar niet altijd aan het werk, maar als je die gast met de blauwe tunnels voor je hebt, zit je goed :D

cheers all!
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Hoi Jasper,

Prachtige spin die je hebt! Ik heb daar een 4D model van staan op mn terrarium. Maar een levend exemplaar in huis schrikt mij wel af. Je kunt ook rupsen gaan houden. Ik heb ze op dit moment op mn kamer in Rozendaal (ook Larensteiner :D ). Op dit moment heb ik Rothschildia lebeau inca in een hokje en Caligo memnon in de vensterbank. De eerste eet liguster, gelukkig zijn in Arnhem en omgeving verschillende mensen met liguster struiken maar in Velp is er eentje van top kwaliteit! :)

Groetjes uit Rozendaal!
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
keverfreak
Ei
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 08:48

Bericht door keverfreak »

hoi jasper welkom
timkuys
L1
Berichten: 39
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 15:52

Bericht door timkuys »

Hoi Jasper,

Welkom, ikzelf heb ook een smithi en voer deze met regelmaat een nakweek kever. Dus ook daarvoor zijn ze te gebruiken.

Groeten Tim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hela hola terug aan u en een heel hartelijk welkom op het forum Jasper ! Brrr ik heb dat 3d model van Annette wel eens gezien en moet toch eerlijk bekennen dat ik wel de rillingen zou krijgen als die levend in huis zat :mrgreen: In je keus voor kevers kan ik me helemaal vinden ;) geniaal gewoon ! Heb je al een idee wat voor je zou willen ?
Plaats reactie