Nieuw lid

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Piet Tuin
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 19:00

Nieuw lid

Bericht door Piet Tuin »

Moguh (op z'n Westlands) Ik ben Piet Tuin, 65 jaar en al mijn hele leven bezig met allerlei dieren en planten. Honden (ivm beroep) vogels, slangen, wandelende takken, bijen, spinnen, chinchilla's, vissen enz. Maar ook jaren geleden enkele soorten rozenkevers. Planten: allerlei bijzondere kamerplanten en veel bonsai's. Afgelopen jaar heb ik Afrikaanse landslakken, Australische flappentakken en axolotls aangeschaft. Op het vivarium heb ik keverlarven aangeschaft, omdat het blijft kriebelen. Prachtige kleuren, levende juweeltjes. De verzorging was vroeger niet optimaal doordat ik bodemverwarming gebruikte.Kennis was toen moeilijker te vinden. Via dit forum hoop ik weer meer kennis op te doen en ook via kwekers van kevers soorten aan te schaffen.Ik heb 1 kamer speciaal voor mijn dieren vrij gemaakt, omdat de kinderen zijn uitgevlogen.

Piet Tuin
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Piet Tuin, welkom!

Als ik mij niet vergis een bekende naam. Kan het dat ik in het verleden weleens miljoenpootjes van je heb overgenomen? Dan praat ik over een kleine 10 jaar geleden denk? :mrgreen:

Leuk dat je weer aan de kevers gaat! Welke soort heb je gekocht en heb je nog bepaalde soorten in je hoofd die je zeker wil gaan proberen?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Piet,

Welkom op het forum. Leuk dat je al zoveel dieren houdt en nu ook weer met kevers begonnen bent. Een eigen kamer voor de dieren? Daar kan ik allen nog van dromen. Op het forum kan je genoeg informatie vinden en wil je nog wat extra informatie dan kan je het gerust vragen.
Veel plezier hier op het forum.

Pim.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :)
🪲 Beetlegems 🪲
Piet Tuin
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 19:00

Bericht door Piet Tuin »

Arietuur schreef: zo 20 jan 2019, 13:28 Piet Tuin, welkom!

Als ik mij niet vergis een bekende naam. Kan het dat ik in het verleden weleens miljoenpootjes van je heb overgenomen? Dan praat ik over een kleine 10 jaar geleden denk? :mrgreen:

Leuk dat je weer aan de kevers gaat! Welke soort heb je gekocht en heb je nog bepaalde soorten in je hoofd die je zeker wil gaan proberen?
Jaren geleden inderdaad bruine miljoenpoten gehad en veel jongen gekweekt. Ik moet me nog een beetje oriënteren op de soorten. Metallic of juist gekleurde kevers hebben mijn voorkeur. Die kevers ontwikkelen zich van larf tot kever ook redelijk snel. Ik hoop weer eerst met de makkelijke soorten ervaring op te doen. Lukt dat goed dan doe ik ook weer enkele spinnen weg.
Piet Tuin
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 19:00

Bericht door Piet Tuin »

lous77 schreef: ma 21 jan 2019, 10:59 Hoi en welkom! :)
Pim bedankt. Ik ga rustig beginnen. Piet
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom! Jouw planten- en beestenbende klinkt inspirerend ;-) HOpelijk kun je wat mooie kevers aan je verzameling toevoegen!
Live, Larf, Love
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Hoi Piet,

Welkom,

Hele leuke dieren heb je.. :D heb ook een aantal verschillende dieren.
Ovums oa.. Kevers.. Miljoenpoot.. Luipaardgekko.. Phelsuma Klemmeri, Lygodactylus Williamsi.. Axolotl
En natuurlijk mooie soorten kevers :D

Veel plezier op het forum
https://www.facebook.com/hoelagirl
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Hey Suzanne, wat leuk, ik heb ook PHelsuma klemmeri! Ze zijn deze zomer 2, dus ik verwacht dit jaar de eerste eitjes. Hoeveel heb jij er?
Live, Larf, Love
Plaats reactie