Bart en veel vragen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Bartr schreef: di 08 okt 2019, 21:50 Jullie zorgen dat je altijd wel kevers in volwassen fase hebt? Want anders zit je een paar maanden naar een bak SUBSTRAAT (geen aarde) te turen. Of niet?
Yup. Naast de competentie ‘geduld’ doet het ook een beroep op de competentie ‘plannen en organiseren’ :lol:
🪲 Beetlegems 🪲
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Nog en vraag: stinkt je hele kamer (huis) niet naar vochtige grond?
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Nehh, dat valt wel mee. Of misschien ruik ik het niet meer, haha.

Ik heb overigens wel momenteel een uitprobeersel met zaagsel en oesterzwam op m’n slaapkamer staan en die ga ik morgen verhuizen :mrgreen:
🪲 Beetlegems 🪲
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Super!
Erg bedankt dat jullie zo behulpzaam zijn!!
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Geurtjes haalt 100% mee
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: di 08 okt 2019, 22:00Yup. Naast de competentie ‘geduld’ doet het ook een beroep op de competentie ‘plannen en organiseren’ :lol:
Jeetje, je klinkt nu net als een HR manager :shock: :geek: :D
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: di 08 okt 2019, 22:07Ik heb overigens wel momenteel een uitprobeersel met zaagsel en oesterzwam op m’n slaapkamer staan en die ga ik morgen verhuizen :mrgreen:
Waar heb je oesterzwam vandaan gehaald? Heb je broed gekocht? Dat is een leuk experiment lijkt me. Zou ik ook wel willen doen.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Pim schreef: di 08 okt 2019, 22:33 Waar heb je oesterzwam vandaan gehaald? Heb je broed gekocht? Dat is een leuk experiment lijkt me. Zou ik ook wel willen doen.
Ik had begrepen dat sporen ook op de oesterzwam zelf zitten, dus die heb ik er gesneden doorheen gedaan. Ruikt niet alsof het succesvol wordt :roll:
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

lous77 schreef: wo 09 okt 2019, 07:40
Pim schreef: di 08 okt 2019, 22:33 Waar heb je oesterzwam vandaan gehaald? Heb je broed gekocht? Dat is een leuk experiment lijkt me. Zou ik ook wel willen doen.
Ik had begrepen dat sporen ook op de oesterzwam zelf zitten, dus die heb ik er gesneden doorheen gedaan. Ruikt niet alsof het succesvol wordt :roll:
Sporen zijn de zaden van een zwam.
Deze zitten bijna altijd onder de hoed van een zwam.
Maar wat ik van een kweker hier in de buurt heb begrepen is het zaaien een zeer moeilijk verhaal.
Hij maakte ook meer gebruik van de wortels om de zwam te vermenigvuldigen.
Dat is ook een van de redenen dat je bij het plukken altijd de paddestoel moet afsnijden boven de grond ipv eruit trekken.
Pas maar op rottende paddestoelen kunnen echt heel hard gaan stinken.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

@Bart.

Heb je er al over na gedacht om naast de MTU een soort te nemen die een snellere cyclus heeft?
En als imago een langere levensduur?
Dat maakt het wachten allemaal wat minder erg🤣🤣

Stel je koopt nu 1 paartje MTU en probeert ermee te kweken, dan heb je nu voor 3 a 4 maand imago's
Als je verse imago's krijgt.
Dat betekend dat je 12 tot 18 maand kunt wachten op je eerste eigen imago.
Afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk.
Als je daarnaast een soort hebt met een langere levensduur en een snellere cyclus kunnen deze het mooi aflossen.
En heb je ook nog eens een variatie in de bakken.
Als beginner kan ik je wel zeggen het wachten duurt lang.🤣🤣🤣
Vooral als je alleen maar bergint met larven.
Ik ben blij dat ik het wel heb gedaan want nu heb ik zelf al de genoegdoening van mij eerste eigen kweek larven en ik heb al veel bij geleerd door dat kleine beetje ervaring wat ik heb opgedaan.
En je zult zien dat het nog meer vragen gaat oproepen.

Maar die keuze is aan jou natuurlijk.

Wel ff waarschuwing van mijn kant, het is zo leuk dat je al snel meerdere soorten wilt hebben.
Beetles i like them.
Plaats reactie