Hoi allemaal

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Sandy
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 nov 2019, 14:42

Hoi allemaal

Bericht door Sandy »

Hoi allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Sandy en ik ben een echte beginneling op het gebied van kevers. Ik ben de trotse bezitter van 5 larven van de chlorocala africana oertzeni. Mijn zoontjes van 4 en 8 wilden heel graag huisdieren en na een lange zoektocht kwamen we bij deze mooie beesten terecht.
Nu is het grote wachten begonnen en dat is vooral voor de jongens erg moeilijk. Alhoewel ik moet bekennen dat ik zelf toch ook wel erg nieuwsgierig ben... Voor nu ben ik dus vooral op zoek naar veel informatie, maar dat moet op dit forum volgens mij wel goed gaan komen.

Groetjes, Sandy
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :D
Ja, geduld is een schone zaak als je kevers houdt. Als je twee of meer soorten houdt, dan kan je er wat meer afwisseling in creëren, door de verschillende stadia te laten afwisselen. Dus dat je niet met óf alleen larven zit, óf alleen poppen of imago’s. Maar dat zou je ook met één soort kunnen doen, door bijvoorbeeld nu ook wat Chlorocala imago’s toe te voegen.
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Welkom
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Sandy,

Welkom op het forum.
Wat gaaf dat jouw kinderen huisdieren willen hebben en blijkbaar kevers ook leuk vinden. Lous haar advies zou ik zeker ter harte nemen. Verder kan je hier inderdaad heel veel informatie vinden, dus heel veel leesplezier gewenst.

Pim
Sandy
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 nov 2019, 14:42

Bericht door Sandy »

lous77 schreef: do 14 nov 2019, 21:15 Hoi en welkom! :D
Ja, geduld is een schone zaak als je kevers houdt. Als je twee of meer soorten houdt, dan kan je er wat meer afwisseling in creëren, door de verschillende stadia te laten afwisselen. Dus dat je niet met óf alleen larven zit, óf alleen poppen of imago’s. Maar dat zou je ook met één soort kunnen doen, door bijvoorbeeld nu ook wat Chlorocala imago’s toe te voegen.
Dank je wel voor de tip! Hier heb ik inderdaad al over nagedacht. Ik vind het tot nu toe alleen wat lastig om te ontdekken waar ik die het beste kan kopen. Ook daarover hoopte ik hier meer informatie over te vinden.
Sandy
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 nov 2019, 14:42

Bericht door Sandy »

Maurice schreef: do 14 nov 2019, 21:22Welkom
Dank je wel
Sandy
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 nov 2019, 14:42

Bericht door Sandy »

Pim schreef: za 16 nov 2019, 06:10 Hallo Sandy,

Welkom op het forum.
Wat gaaf dat jouw kinderen huisdieren willen hebben en blijkbaar kevers ook leuk vinden. Lous haar advies zou ik zeker ter harte nemen. Verder kan je hier inderdaad heel veel informatie vinden, dus heel veel leesplezier gewenst.

Pim
Dank je wel! Ik ga zeker op meer informatie-jacht hier. Heb er nu al zin in 😊... Ook hoop ik tips tegen te komen over hoe je aan imago's kunt komen. Mijn jongens zullen het erg leuk vinden als we die hebben, want nu is er nog niet zoveel aan te beleven, haha.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Sandy schreef: za 16 nov 2019, 12:21 Dank je wel voor de tip! Hier heb ik inderdaad al over nagedacht. Ik vind het tot nu toe alleen wat lastig om te ontdekken waar ik die het beste kan kopen. Ook daarover hoopte ik hier meer informatie over te vinden.
Ik raad je aan om even een oproepje te plaatsen in ‘kevers gevraagd’, wie weet heeft iemand wat imago’s voor je. Ik heb zelf op dit moment ook alleen maar Chlorocala’s in pop, dus daar heb je niet veel aan :)
🪲 Beetlegems 🪲
Sandy
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 nov 2019, 14:42

Bericht door Sandy »

Dat is wel een goed idee. Ga ik doen. 👍🏻
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ik heb wel een paar Protaetia cuprea obscura, maar maximaal 4 denk ik.
Bijlagen
Protaetia cuprea obscura
Protaetia cuprea obscura
Plaats reactie