Ik ben Thom

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Thom Dekker
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 11:38

Ik ben Thom

Bericht door Thom Dekker »

Hallo allen,

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum en besloot toch maar ook een forumgenoot te worden :)

Ik ben Thom en heb bij de beurs in houten mijn eerste terrarium aangeschaft met als doel hier kevers in te houden.
Ik wist nog niet zo goed welke precies en na wat onderzoek twijfelde ik erg tussen de MTU en Pachnoda marginata, uiteindelijk is het de 2e geworden.
Hier heb ik 10 larven van kunnen ophalen en ik ga er nog 10 bij zoeken van een andere bloedlijn (Als iemand ze heeft hoor ik dat graag).
De bak die ik heb gekocht is 55x35x35, en wil hier de kevers in houden.
Het liefst zou ik ook de kweek van P. marginata in het terrarium zelf willen laten plaatsvinden, om dan de larven uit de bak te halen bij het verwisselen van het substraat, wordt dit meestal zo gedaan? of hebben jullie een groep kevers voor de kweek en verplaatsen jullie een deel daarvan naar het terrarium?

Groetjes,
Thom
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom Thom! :)
Leuk dat je een mooi terrarium hebt en je eerste groepje kevers. Het kan beide; aparte kweekbak of ter plekke in het terrarium zelf. Het is dan wel van belang dat je voldoende substraat hebt, een laag van minimaal 15 cm. Hoewel Pachnoda’s verder weinig eisen stellen. Veel plezier met ze en het is leuk als je af en toe even laat weten hoe het gaat :)
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Thom,
Welkom op het forum.
Leuk dat je al begonnen bent met de Pachnoda marginata. Dat zijn gave kevers. Je kan hier nog meer informatie vinden en dan raak je echt verslaafd. :D
Heel veel plezier hier.
Pim
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Welkom Thom.

En idd Pim heeft gelijk ze zijn verslavend😉
Thom Dekker
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 11:38

Bericht door Thom Dekker »

Bedankt voor het warme onthaal :)

Ik merk al dat ze verslavend zijn inderdaad, had iemand mij maar van tevoren gewaarschuwd hahaha
Plaats reactie