Nieuw in de wereld van ongewervelden

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
0001
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 00:46

Nieuw in de wereld van ongewervelden

Bericht door 0001 »

Hallo, mijn naam is Sandy en ben erg nieuw in de wereld van de ongewervelden.
Sind ik een klein meelwormen farmpje heb opgezet is mijn oude fascinatie voor deze diverse dierenwereld weer terug gevonden. Ik kon vroeger uren in de tuin van mijn opa en oma doorbrengen en naar “miertjes en piertjes” zoeken zoals mijn moeder dat noemde. Vroeger heb ik dus ook regelmatig wel eens een paar dagen een bak of potje met slak/spin/duizendpoot/rups gehad alvorens ze weer terug de tuin in te moeten loslaten.

Nu ben ik een heel stukje ouder en leef ik samen met mijn partner, kat, meelwormen, en een serie vleesetende plantjes. Ik begin het steeds meer in mijn hoofd te halen dat een medium gemengde showbak met geleedpotigen toch wel een hele mooie aanvulling zou zijn voor onze huiskamer! Dus nu ben ik hier om me in te lezen en informatie te kunnen vragen over in nederland verkrijgbare soorten die goed samen gehuisvest kunnen worden.

Mijn idee voor de showbak staat nog niet vast en ik ben me nog aan het oriënteren want heb gehoord dat het moeilijk kan zijn. maar ik zou het fantastisch vinden als ik een stuk of 2 exemplaren van een actieve miljoenpootsoort zou kunnen huisvesten, en daar op den duur een of 2 grote of kleurrijke keversoorten bij toe zou kunnen voegen. Het liefst dag/avondval actief.
Maar wie weet tegen wat voor een leuke combinaties ik aan kan lopen want ik heb volgens mij nog geen 10% gezien van wat er allemaal mogelijk is in de hobby. Wandelende bladeren zijn ook echt heel gaaf, evenals spinnen en bidsprinkhanen. Maar de carnivoren laat ik voorlopig even achterwege.

Ik heb geen interesse in het moeten verkopen of “uitdunnen” van mijn aankomende kolonie dus hoe ik dat in toom zou moeten houden is ook nog iets wat ik uit moet zoeken.

Bedankt voor het toelaten!
Gebruikersavatar
Nathan
Imago
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 18:15

Bericht door Nathan »

Heel veel plezier met deze ontzettend leuke hobby.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Hoi.

Welkom op het forum.
Hier zijn een aantal reden te vinden met ook een showbak. (meerdere soorten in 1 terrarium)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Sandy,

Welkom op het forum. Heel veel plezier met het zoeken naar leuke ideeën voor jouw bakken.

Pim
0001
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 00:46

Bericht door 0001 »

Bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Sandy, leuk dat je net als vroeger in de weer gaat met beestjes ! Ze zijn nog net zo fascinerend als vroeger en je raakt er vast nog steeds niet op uitgekeken. De kat zal het waarschijnlijk ook een geweldige kijkbuis gaan vinden ;)
Naast miljoenpoten zijn tropische pissebedden ook geweldig in een terrarium. Wandelende takken en bladeren zijn te kwestbaar voor de scherpe pootjes van de kevers is mijn eigen ervaring.
Kweek je je eigen meelwormen voor de vleesetende planten ?
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :)
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie