Deuk in pronotum pop

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Deuk in pronotum pop

Bericht door Joris »

Hoi lui,

Minder leuk nieuws hier. Het gaat niet geweldig met een van mijn P muelleri poppen... Er lagen twee poppen in elk hun eigen cel (gemaakt door een turfpotje in een andere te vouwen) in een plastic doos, een was een dame en kwam eerder uit. Ik vermoed dat ze de man beschadigd heeft toen ze uit haar cel gekauwd is; de man heeft nu een deuk in zijn pronotum en hij ziet er een stuk bruiner uit dan ik denk dat gezond is. Hij bewoog nog wel. Hij is inmiddels verplaatst in een andere cel en op zijn ventrale zijde gelegd. Meer kan ik niet doen en ik ben niet erg optimistisch wat betreft zijn kansen... Wat denken jullie? Hebben jullie al eens eerder zoiets meegemaakt? Ik zal morgen een foto uploaden mocht daar interesse voor zijn.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Zonder foto is het altijd moeilijk zeggen met dit soort dingen.
Maar ik zou het niet durven zeggen.
Denk dat dingen al uitgehard en dergelijke een grote rol speelt ten opzichte van de kever.
Wellicht dat Pim of Bas je wat dat betreft beter kunnen helpen die hebben meer veel meer ervaring met deze soort.
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Inmiddels een paar weken later. Was vergeten te updaten maar zoals ik vermoedde heeft de pop het helaas niet gered.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dat is balen. Je dame doet het verder wel goed ?
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Ja helemaal geen uitval gehad naast die ene eigenlijk!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Netjes :D
Plaats reactie