Geschikt Beplanting

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tomme
L1
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 09 mei 2010, 21:45

Geschikt Beplanting

Bericht door Tomme »

Welke planten zijn geschikt in het verblijf van de kevers.
Planten die klein zijn en niet vlug groeien.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Planten van plastic of zijde.... De kevers en larven zijn meesters in het slopen, uitgraven en omwoellen van je planten...
Gebruikersavatar
Tomme
L1
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 09 mei 2010, 21:45

Bericht door Tomme »

Ok bedankt ;)
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Als je frequent naar larven zoekt kun je er best wat planten inhouden. Je moet alleen niet beginnen met stekkies. Verder zullen de planten altijd een beetje gaan kwijnen dus ik zorg dat ik nooit meer dan een paar euro aan planten uitgeef.
Nu weet ik alleen niet wat de namen zijn van de planten die ik gebruik, in ieder geval:
- Ficus benjamin
- Ficus pumila
- een Aglaonema soort
- Dracaena fragrans (denk ik)
- Jubaea chilensis look a like (doet het heel goed)

Ikzelf heb mijn planten op de zwarte markt in Cuijk (niet echt naast de deur) gehaald. Op de planten afdeling daar heb je een tas vol plantjes voor een 10-tje.
En weet je eigenlijk kun je alles proberen. Zeker de wat stevige planten zijn succesvol, maar je moet niet verwachten dat je het zo mooi krijgt als bijvoorbeeld een gifkikker terrarium. Wat je ook kunt doen en wat ook erg fleurig staat is gewoon een tak vers eikenhout met bladeren erin stoppen. Die blijven best lang groen en het kost je niets.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Tomme
L1
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 09 mei 2010, 21:45

Bericht door Tomme »

Bedankt voor de tip Peter! ;)
Plaats reactie