Kevers nodig voor Coleoptera-forum stand

Alles over Vivarium 2018, waar het forum weer zal staan met een mooie stand en wellicht een nog groter Insectenplein! Deze keer in Autotron Rosmalen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

ewoud schreef: vr 26 okt 2018, 12:56 Als er weer zo een leuke vaas voor de stand komt te staan hang ik die graag vol met Extatosoma's, ook voor de verkoop.
Ewoud, die leuke vaas komt er uiteraard dit jaar ook weer hoor! :D
ArthurV
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 22:18

Bericht door ArthurV »

Ik heb een flink kweek Chlorocala africana africana die ik mee kan nemen naar Vivarium.
Ik hoor wel of er interesse is.

Met groet,
Arthur
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

ArthurV schreef: vr 02 nov 2018, 20:34 Ik heb een flink kweek Chlorocala africana africana die ik mee kan nemen naar Vivarium.
Ik hoor wel of er interesse is.

Met groet,
Arthur
Arthur,
Uiteraard hebben we daar interesse in. Die kunnen dan in één van de grote terraria. Dat gaat er mooi uit zien!
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Ik breng 6 koppels neushoornkever Oryctes nasicornis. Zal de datum maar al in mijn agenda schrijven.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Arnwald schreef: za 03 nov 2018, 12:09 Ik breng 6 koppels neushoornkever Oryctes nasicornis. Zal de datum maar al in mijn agenda schrijven.
Gaaf!!!!!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ik hoor net dat het met de neushoornkevers van Arno toch niet gaat lukken. Heeft iemand anders toch nog neushoornkevers voor de stand? Die zijn namelijk altijd een enorme trekpleister om te laten zien, zeker voor kinderen. Dit jaar zit de kinderhoek direct naast ons, dus zou het helemaal van pas komen. Ik hoor het graag uiteraard.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Mirjam en Karen,

Als jullie het goed vinden kan ik in de dagen voor Vivarium (bv woensdag of donderdag) bij (een van) jullie langskomen om de kevers op te halen. Wij beginnen woensdag waarschijnlijk al met de eerste opbouwwerkzaamheden, dus die dagen heb ik vrij genomen en heb daar dan tijd voor. Laten jullie maar weten wat jullie willen.

Mochten jullie zondag naar de beurs komen, dan kunnen jullie ze aan het eind van de dag (17:00) mee terug nemen. Terugbrengen door mij is uiteraard ook een mogelijkheid.

Groetjes,

Pim
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Bedankt voor het aanbod, dat zou natuurlijk handig zijn. Wel zijn mijn MTU's echt ouder aan het worden en dus minder 'schitterend' dan verse imago's (zie foto).
Er is tot nu toe ook geen Eudicella ontpopt, dus wellicht is mijn 'aanbod' overbodig.

Hebben jullie verder nog hulp nodig op de dag zelf? Het lijkt mij nog steeds leuk om achter de stand te staan en informatie te geven. Misschien ergens halverwege de dag om jullie tijd te geven om rond te neuzen? Als het echt niet nodig is ook niet erg, dan kom ik gewoon een praatje maken.

IMG_20181112_093052[1].jpg
IMG_20181112_093057[1].jpg
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

De Pachnoda's zal ik uit hun terrarium halen en in een kweekbak zetten, zodat ze vervoerd kunnen worden. Ik vind het wel lastig om de Megasoma elephas dame mee te geven, aangezien ik daar elke dag wel meerdere keren even naar kijk ter controle (dit is de eerste keer dat ik zo'n enorm lange tijd heb moeten wachten op een kever :) ) en ook omdat ze de laatste tijd wat onrustig/klunzig lijkt :roll: ze heeft zich al meerdere keren in moeilijke situaties bevonden (maar misschien ben ik gewoon een "overbezorgde ouder" :lol: ). Ik twijfel nog of ik haar dan dus liever zelf mee wil nemen, zodat ik haar in het oog kan houden, maar met het ov vervoeren is ook niet praktisch... Misschien kunnen jullie me nog overtuigen of hebben jullie een andere oplossing? Zoals al eerder vermeld heb ik geen auto (en geen rijbewijs) dus het zou fijn zijn als de kevers naderhand teruggebracht kunnen worden.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Koejj90 schreef: ma 12 nov 2018, 13:25 (maar misschien ben ik gewoon een "overbezorgde ouder" :lol: ).
:lol:
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie