Kevers verdwenen!

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Drakenkever
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:53

Kevers verdwenen!

Bericht door Drakenkever »

Ik had eerst 5 kevers. De dag daarna zag ik 4 kevers.
Ik heb ze nog maar net, zouden ze bang zijn?Op de grond ligt een dikke laag aarde, maar
die wil ik niet verstoren.Zijn ze daar misschien?
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

waarschijnlijk zitten ze onder de grond ja. ik heb ongeveer 25 kevers en ik zie er ook maar vaak 20 ofzo.
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Ja de kevers zullen waarschijnlijk even ondergronds zitten, die komen er vanzelf wel weer uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ja het is heel normaal dat er meerdere kevers onder de grond in het substraat zitten. Vandaar er ook 20 kevers bij zaten, als er een paar onderduiken dan zijn er nog genoeg zichtbaar... ;)
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hansjepansje, ik denk niet dat Drakenkever de startersset (met 20 kevers) heeft gekocht, maar 1 bakje met 5 kevers zoals hij zegt.

Drakenkever, de kevers komen gewoon weer aan de oppervlakte hoor. Soms helpt het om er een lampje boven te zetten dan worden ze wat actiever of om wat fruit neer te leggen zoals banaan en appel.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:o ai volgens mij heb ik een paar dingen door elkaar gehaald ja ! Sorry :oops: kan ik het iets minder stom laten kijken door mijn vergissing aan slaapgebrek te wijten ?!?
Plaats reactie