Even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
phylobates
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 23:50

Even voorstellen

Bericht door phylobates »

Hoi,

Ik ben 34 jaar en heb al vele jaren diverse terrariums gehad, met oa. wandelende bladeren, bidsprikhanen, schorpioenen en gecko's. De laatste paar jaar heb ik me voornamelijk gericht op het houden van gifkikkers. Op de beurs in Houten heb ik diverse kever soorten gezien en mijn interesse was direct gewekt.
Ik hoop op dit forum meer informatie te vinden over het houden van kevers te vinden zodat ik op een juiste manier kan starten met het houden van kevers.

Niels
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hoi Niels, de wereld van terrariums is niet groot. Wij hebben ook gifkikkers, gekko's, wandelende bladeren en natuurlijk kevers.
Je zal zien dat dit een stuk goedkopere hobby is dan gifkikkers. :)
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Niels en hartelijk welkom op het forum ! Er is veel doorstroom van mensen die al in de reptielen of insecten hobby zitten ja. Heb je al een beetje idee welk soort je zou willen houden ?
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

Welkom :P
Geduld hebben is een schone zaak.
phylobates
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 23:50

Bericht door phylobates »

Hansje Pansje schreef:Ha Niels en hartelijk welkom op het forum ! Er is veel doorstroom van mensen die al in de reptielen of insecten hobby zitten ja. Heb je al een beetje idee welk soort je zou willen houden ?
Ik ben op dit moment nog helemaal nieuw. Ik zie van alles wat interesant is, maar ik probeer verstandig te zijn. Eerst goed inlezen en dan met wat makkelijkere soorten beginnen. Heb je suggesties voor goede 'beginners' kevers?
WinfriedVertommen
L1
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 11:08

Bericht door WinfriedVertommen »

Pachnoda peregrina marginata is een soort die ik, als beginner, heb. Deze soort is makkelijk te houden en kan je vaak in dierenwinkels kopen omdat ze gebruikt worden als voedseldieren voor o.a. Reptielen. Daar wordt vaak de naam dola's gebruikt.
WinfriedVertommen
L1
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 11:08

Bericht door WinfriedVertommen »

Welkom op het forum trouwens!
Mvg,
Win
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Zoals Winfriet als zei, de Pachnoda soorten zijn zeer geschikt maar ook de Eudicella en de Chlorocala soorten !
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Niels
Plaats reactie