Mecynorhina polyphemus confluens

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

@ Fjaril,

Een larf waarvan een deel van zijn ingewanden uitgeperst is zit gegarandeerd in te droog substraat. Droge humus/hout zorgt letterlijk voor constipatie bij de larven, waardoor ze buitenechtelijke proporties aannemen ("opgeblazen gevoel") en vervolgens langzaam sterven. Maak je substraat zowiezo vochtiger. De bruine vlek op de andere larf zal waarschijnlijk ook te wijten zijn aan het droge substraat/hout (dit is gewoonlijk harder in structuur, waardoor de larven zich hieraan gemakkelijker kwetsen).

Warmtematten zijn zowiezo uit den boze voor alle larven en volwassen kevers. Kamertemperatuur voor deze soort (voor de meeste soorten trouwens) volstaat.

Als je een foto kunt plaatsen van jouw bakken, kunnen we jou zeker verder helpen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Net weer een nieuwe man uitgekomen... Wederom knoepert deze is ook lekker breed... 2,8 cm :D
WP_001712.jpg
Fjaril
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:13

Bericht door Fjaril »

oh, jaloers!!!!!

@bahamut: foto gaat op het moment niet lukken, maar het ziet er inderdaad meer uit als een soort van blauwe plek dan dat het echt een 'spot' is, dus ik ga er voorlopig vanuit dat het beest niet ziek is. (en de rest van mijn kweek, wat daar nog van over is, ook niet).
Ik heb alles nu weer vochtig gemaakt en zal dat dan goed bijhouden, met deze temperatuur zal het toch wel wat sneller droog worden, ook al zitten ze in afgesloten boxen (met luchtgaatjes).
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Oh gelukkig maar Farjil !
Plaats reactie