Goedenmiddag

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
fiel
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:14

Goedenmiddag

Bericht door fiel »

Ik heb tijdens mijn vakantie in Tanzania een mooie foto van een kever gemaakt en ben nu erg benieuwd naar de naam van deze vriend.
Google leverde mij helaas niets op.
Enig idee iemand? Alvast bedankt!
Beetle.jpg
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hey Fiel, kun je je even voorstellen? Waar kom je vandaan, hoe oud ben je, wat doe je, heb je al ervaring met kevers? Dan kan ik je toegang geven tot de rest van het forum.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
fiel
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:14

Bericht door fiel »

Mijn naam is Bart en ben sinds kort aan het fotograferen geraakt. (http://www.bartloomans.nl) en wil voor de professionaliteit graag weten wat er op de foto staat. Vandaar dat ik me hier heb aangemeld. Ben 25 jaar oud en dus pas net begonnen met fotografie.

Groet
Laatst gewijzigd door fiel op wo 20 okt 2010, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Bart, bij deze heb je toegang tot de rest van het forum. Mooie website heb je! Wat betreft je foto ik tast nog in het duister. Kun je wat meer details of foto's geven?
Belangrijk is bijvoorbeeld: de grootte, habitat, waardplant, etc.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
fiel
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:14

Bericht door fiel »

Dankje voor de snelle reacties. De kever is niet veel groter dan een cm of 3. Ik spotte deze kever bovenaan de rand van de Ngorongoro krater in Tanzania. Dit is de rand om de krater (was vroeger een vulkaan maar de bovenkant is eraf geklapt) op zo'n 2,5 km hoogte.
Waardplant heb ik geen idee van :?

Hopelijk kan iemand hier iets mee.
Bijlagen
IMG_1441 copy.jpg
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Het heeft wat weg van Eucorysses grandis. Zie voor een foto daarvan bijvoorbeeld hier:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... colony.jpg

Het is hem niet, maar het kan zijn dat het familie ervan is. Wellicht hebben andere hier meer kennis van wantsen (als het een wants is).
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
fiel
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:14

Bericht door fiel »

Bedankt voor de hulp, ik hoop dat ik er uiteindelijk nog achter kan komen.
Plaats reactie