vechtende vrouwtjes??

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

vechtende vrouwtjes??

Bericht door jeroen »

mijn Xylotrupes gideon vrouwtjes zaten elkaar vandaag regelmatig te duwen alsof ze aan het vechten waren. ik heb ze al een extra jelly gegeven zodat ze niet dezelfde jelly moesten delen en misschien zouden stoppen,
daarna hebben ze nog een hele tijd verder gevochten maar nu zijn ze terug rustig en laten ze elkaar met rust.
weet misschien iemand of het wel voor de jelly was dat ze vochten? ik ben niet bezorgt alleen nieuwsgierig ;)
hier is een foto van de vechtende vrouwtjes:
BILD0014 (2).JPG
BILD0014 (2).JPG (131.67 KiB) 1845 keer bekeken
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Dat kan zeker gebeuren.
Ik had ooit 3 vrouwtjes DHL in een zeer grote bak en toch vlogen ze elkaar letterlijk in de haartjes! :mrgreen:
Eigenlijk is het dan best om ze apart te houden (tenzij ze in de kweekbak zitten en beiden aan het leggen zijn, dan laat je ze best met rust ;) ).
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Is er nog een reden waarom vrouwtjes met elkaar vechten??
Mannen snap ik wel, testosteron :roll: , maar vrouwtjes, kan me er weinig bij bedenken,
dus ik ben ook even lekker nieuwsgierig met Jeroen mee :lol:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ze willen allemaal de beste legplaats voor hun eitjes zodat hun larven het beste opgroeien om hun genen door te geven ?! In een gesloten ruimte als een kweekbox of terra is het vechten om bestaansrecht van je nakomenlingen misschien ?
Plaats reactie