ewoud

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

ewoud

Bericht door ewoud »

zo. terug op een Nederlands forum. dat zal even wennen zijn! ik was spijtig genoeg nogal afgeknapt op de Nederlandse fora vanwege het terugkerend gezemel, maar ik zie dat het er hier fris en fruitig aan toe gaat! knap werk! ik hoop dat ik weer eens wat kan gaan bijdragen aan het inlands enthousiasme voor de hobby. een kort overzichtje van wat ik op moment in huis heb:

Phalacrognathus muelleri
Lamprima adolphina
Rhyssonotus nebulosus
Cyclommatus tarandus
Prosopocoilus giraffa
Odontolabis bellicosa
Dorcus paralellepipedus
Megasoma actaeon
Megasoma elephas
Taurrhina bertoloni

Iets minder dus dan wel eens vanwege veel andere drukte, maar ik ben nog net zo enthousiast. Dit is een van de dingen waar ik zo druk me ben, het schrijven van een boek: www.cbrochard.com/exuviae. Afijn, ook beestjes... van die passie zal ik vast niet meer afkomen.
ene groet,
ewoud
iguanaman
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: do 15 apr 2010, 17:47

Bericht door iguanaman »

Nou welkom dan maar !
mabeline
L1
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:47

Bericht door mabeline »

van harte wekom hier, mooie site waar je mee bezig bent
Met vriendelijke groet

Diana
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Ewoud,

Weer een oude bekende hier! Welkom op het forum. Hopelijk draagt dit forum er aan bij dat je jouw enthousiasme voor kevers behoudt. Leuk dat je er bent. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum.

Wat is jouw geheim trouwens voor Taurrhina bertoloni, want die soort loopt bij mij niet zo goed.

Groeten,

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hey Ewout welkom !
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Beste Ewoud, eindelijk welkom! ;)

Ik kijk uit naar jouw bijdragen op dit forum!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Pim schreef:
Wat is jouw geheim trouwens voor Taurrhina bertoloni, want die soort loopt bij mij niet zo goed.

Haha, ik heb geen geheimen.. Ook ik heb moeite met deze soort. Het opkweken is geen probleem, net als Eudicella gralli, maar het (pre)popstadium is een drama. De vochtigheid is het probleem. mijn indruk is dat de larven kort voor de bouw avn de cocon de droogte opzoeken, maar hoe droog dat precies moet zijn is nog de vraag..... Blijft een puzzel, dit beest.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Leuk dat je erbij bent Ewoud, ik hoop dat dit forum dan eindelijk eens geen afknapper voor je is.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie